Nedis gaat voor duurzaam
Slim en duurzaam: de vraag naar milieuvriendelijke producten blijft toenemen. Onze nieuwe verpakkingen zullen worden gemaakt met karton in plaats van plastic. Bijna 1.800 producten zullen vanaf 2022 in een nieuwe verpakking te koop zijn. Naast deze nieuwe plastic-vrije verpakkingen gaat Nedis zich focussen op andere milieuvriendelijke oplossingen, zodat we uiteindelijk zo duurzaam mogelijk zijn.
Meer milieuvriendelijke verpakkingen
Vanaf 2022 zal ons hele assortiment kabels en connectoren geleidelijk worden geleverd in een nieuwe, milieuvriendelijke verpakking. In plaats van plastic zullen we dan volledig vertrouwen op FSC-gecertificeerd karton als basismateriaal voor de in totaal 1.800 kabels en stekkers die nu in de winkel verkrijgbaar zijn. Bovendien zullen de verpakkingen worden gecontroleerd op onnodig volume, zodat ook het transport milieuvriendelijker zal verlopen. Met deze stappen willen we onze MVO-initiatieven verder uitbreiden.
Lid van Amfori BSCI
Sinds 2016 zijn we lid van Amfori BSCI, waarin sociale waarden en principes voor verantwoord ondernemen in de leveranciersketen zijn vastgelegd. Momenteel is Amfori BSCI bezig met het uitrollen van hun nieuwe platform en hun focus ligt sterk op sociale aspecten. Daarom gebruiken wij aanvullend een interne fabrieksaudit om milieuaspecten op te nemen in het MVO-gebied. In het kader van het "New Amfori Sustainability Platform", dat sinds 2020 bestaat en dat de productie-, aankoop- en distributieprocessen vanuit het oogpunt van duurzaamheid registreert, wordt ook gekeken naar de beschikbare instrumenten voor de rapportage over milieuaspecten.
Duurzaamheid wordt steeds meer de focus van koopgedrag
"Het deel van de consumenten dat bij hun aankoopbeslissing bewust besluiten plastic afval te vermijden, neemt voortdurend toe. In heel Europa groeit het aantal milieubewuste kopers met dubbele cijfers. In Duitsland bijvoorbeeld - volgens een recente studie van GfK - is dat nu 38 procent. Voor ons betekent dit dat wij onze inspanningen zullen voortzetten met een pakket maatregelen op het gebied van productontwikkeling, sourcing en verpakking. Zo kunnen we retailers een aantrekkelijk productportfolio bieden dat is afgestemd op milieubewuste klanten", zegt Jacob Bonouvrie als Territory Field Marketeer van Nedis.